czwartek, 13 listopada 2014

Praca w domu: 7 sposobów na zwiększenie swojej produktywności

Praca w domu: 7 sposobów na zwiększenie swojej produktywnościPracujesz w domu i szukasz sposobów na zwiększenie produktywności? Potrzebujesz kilka dodatkowych godzin w ciągu dnia? Jeśli masz codziennie dużo ważnych zadań do wykonania i nie możesz ich skończyć, to czas abyś poznał kila rad, które pomogą tobie efektywniej pracować. Prawda jest taka, że możesz wykonać więcej zadań, niż myślisz, a dodatkowo dobyć trochę wolnego czasu. Musisz tylko, poznać i przestrzegać następujących sekretów na zwiększenie produktywności w pracy.

 

Zwiększ produktywność pracy w domu.

 

  1. Chcesz zwiększyć produktywność pracy w domu?
    Priorytetyzuj zadania.

     

    Kiedy masz do wykonania wiele ważnych zadań, to może być trudno zdecydować za co najpierw się zabrać. Możesz stracić dużo czasu na myśleniu od czego zacząć i w rezultacie nie zdążyć niczego nie zrobić. Spróbuj posegregować zadania od najważniejszych, do mniej ważnych i wykonuj je w tej samej kolejności. Pamiętaj, nie bierz się za mniej ważne zadanie, zanim nie skończysz bardziej ważnego. 

  2. Chcesz zwiększyć produktywność pracy w domu?
    Nie przeciążaj siebie. 

     

    Nie bierz na siebie zbyt wielu obowiązków, zwłaszcza jeśli przez to masz się czuć zestresowany i przeciążony. Wykonuj w dniu, tylko te zadania, które muszą być wykonane tego dnia. A te, które nie muszą być, przełóż na następny dzień. Kiedy jesteś przeciążony pracą, możesz popełnić wiele błędów i nie skończyć najważniejszych zadań.

  3. Chcesz zwiększyć produktywność pracy w domu?
    Uporządkuj swoje biurko. 

     

    Porządek na biurku, jest jednym z najłatwiejszych sposobów na zwiększenie produktywności, jeśli w swojej pracy sporządzasz i używasz notatek. Jeśli twoje biurko jest zagracone, trudno jest znaleźć ważne treści i trcisz na to więcej czasu. 

  4. Chcesz zwiększyć produktywność pracy w domu?
    Unikaj rozpraszaczy. 

     

    W dzisiejszych czasach internet i sieci społecznościowe są dużym rozpraszaczem w pracy. Wiemy, że trudno jest przestać zaglądać na Facebooka, ale w ciągu dnia możesz tracić na to bardzo dużo czasu, który mógłbyś poświęcić na pracę. Może chcesz tylko szybko przejrzeć "Fejsa", czy jakiś portal informacyjny, ale nim się orientujesz, mija godzina. Pamiętaj, zarabiasz pieniądze za zrealizowane zadanie, a nie przeglądanie portali społecznościowych. 

  5. Chcesz zwiększyć produktywność pracy w domu?
    Rób sobie krótkie przerwy. 

     

    Kiedy masz do wykonania dużo zadań w ciągu dnia, możesz wręcz nie pomyśleć o robieniu sobie przerw. Jednak, nie będziesz bardziej produktywny, jeśli będziesz czuł się zmęczony. Rozważ, zaplanowanie sobie kilku przerw w ciągu dnia, albo zrób sobie krótką drzemkę, żeby czuć się bardziej wypoczętym. Pozwoli to tobie być bardziej kreatywnym i zmniejszyć poczucie zmęczenia. Pamiętaj też o niejedzeniu przy biurku, na którym pracujesz. 

  6. Chcesz zwiększyć produktywność pracy w domu?
    Planuj swoją pracę. 

     

    Jeśli zwykle pracuje się tobie lepiej rano, upewnij się, że najważniejsze zadania będziesz wykonywał właśnie w tej części dnia. W ten sposób, nad łatwiejszymi zadaniami będziesz pracował po obiedzie, z poczuciem, że i tak to co najważniejsze, jest już zrobiłeś. 

  7. Chcesz zwiększyć produktywność pracy w domu?
    Przestań obsesyjnie sprawdzać maila. 

     

    Jeśli nie czekasz na ważną wiadomość, to przestać sprawdzać e-maila co każde dziesięć minut. Jeśli masz do zrobienia wiele ważnych rzeczy, te mniej ważne wiadomości mogą poczekać do końca dnia. W końcu, jeśli ktoś będzie chciał się z tobą skontaktować, to i tak do ciebie zadzwoni. 

Warto jest pracować nad swoją samoorganizacją. Dobra samoorganizacja swojej pracy, może pozwolić tobie uwolnić się od ciągłego obciążenia zadaniami do wykonania, zmniejszy stres i może dać trochę dodatkowego czasu w ciągu doby na odpoczynek. Zacznij już dziś i zaplanuj swoje jutro.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz